Domenii de activitate

Gama de litigii in care am reprezentat clientii nostri este foarte cuprinzatoare, incluzand printre altele:

Oferim servicii de reprezentare juridica si fiscale in vederea recuperarii integrale a TAXEI DE PRIMA INMATRICULARE sau TAXEI DE POLUARE. Cabinetul nostru va poate reprezenta atat in fata administratiei fiscale in vederea contestarii validitatii taxei, cat si in fata organelor competente judecatoresti pentru recuperarea TAXEI DE PRIMA INMATRICULARE sau TAXEI DE POLUARE cat si a dobanzii legale aferente, pana la data restituirii.

Recuperearea sumelor de bani achitate cu titlu de Taxa de Prima Inmatriculare sau Taxa de poluare se face indiferent de capacitatea cilindrica sau de vechimea autovehicului atat timp cat este achizitionat din Uniunea Europeana sau Romania(daca nu a fost in prealabil inmatriculat).

Potrivit art. 110 ( ex.art.90 ) alin. 1 din Tratatul Comunitatii Europene (T.C.E.), nici un stat nu poate aplica, direct sau indirect, produsele altor state membre impozite interne de orice natura mai mari decat cele ce se aplica direct sau indirect, produselor nationale.
Aceste dispozitii din T.C.E. au rolul de a asigura libera circulatie a marfurilor in spatiul comunitar prin interzicerea oricaror taxe interne discriminatorii fata de produsele similare din alte state comunitare.

In contextul aderarii Romaniei la Uniunea Europeana acesteia ii revenea obligatia confirmarii dispozitiilor art.110 ( ex.art. 90) din T.C.E. Cu toate acestea taxa de prima inmatriculare prevazuta prin art. 214 alin. 1-214 alin. 3 Cod Fiscal si aplicabila autoturismelor si autovehiculelor comerciale second-hand la prima inmatriculare a acestora în Romania constituie o masura discriminatorie a Statului Roman fata de autoturismele second-hand din alte state comunitare in raport cu cele similare din Romania carora nu le este impusa o astfel de taxa.

In consecinta taxa de prima inmatriculare impusa autoturismelor si autovehiculelor second-hand constituie o incalcare a dispozitiilor art. 110 ( ex.90 ) din T.C.E. Persoanele fizice/juridice care au platit taxa de prima inmatriculare/poluare auto si sunt indreptatite la recuperarea acesteia, se pot adresa societatii noastre de avocatura, fie la urmatoarele numerele de telefon: 0040.256.436.415, mobil.1 0722.286.253; 0723.63.11.69 , fax. la nr.0040.256.436.415, fie direct la sediul cabinetului nostru situat in Timisoara, str.Vasile Alecsandri nr.9, ap.2, email, office@mitran.ro , in vederea primirii tuturor informatiilor necesare deschiderii procedurii de restituire a taxei de prima inmatriculare/poluare auto.

Va putem reprezenta chiar daca nu aveti domiciliul in Timisoara. Nu este absolut necesara intalnirea fizica intre noi si dumneavoastra, actele enumerate la sectiunea /"Acte necesare/" pot fi expediate prin e-mail, fax sau postal pe adresa noastra. Cabinetul nostru va redacta ulterior, contractul de asistenta juridica, il va expedia pentru a fi semnat/stampilat de catre dumneavoastra. Pentru intreaga procedura prevedem o durata de timp de aproximativ 2-12 luni, in functie de instanta judecatoreasca competenta in solutionarea cauzei si de numarul de dosare aflate pe rolul acesteia.

Garantam fiabilitate. Este o calitate esentiala atunci cand se apeleaza la serviciile unui avocat pentru a rezolva in mod adecvat problemele voastre juridice. Construim relatii de durata si mentinem un nivel ridicat de interactiune cu clientii nostri. Ne concentram pe nevoile individuale ale fiecarui client in domeniile noastre de practica juridica si ne preocupam de interesele lui pe termen scurt si lung. O firma de avocatura dedicata fiecarui client, orientata spre rezultate.

Scopul instituirii art. 110 (ex. art. 90) din Tratat este acela de a asigura libera circulatie a marfurilor in spatial comunitar, iar domeniul sau de aplicare vizeaza impozitele si taxele interne care impun o sarcina fiscala mai consistenta produselor provenite din alte state membre, in comparatie cu produsele interne.

In ce priveste raportul dintre legislatia interna si legislatia comunitara, precum si modul de solutionare a eventualelor conflicte ce apar intre aceste categorii de norme, Tribunalul constata ca, potrivit art. 148 din Constitutia Romaniei – urmare a aderarii la Uniunea Europeana – prevederile tratatelor constitutive ale Uniunii, precum si celelalte reglementari comunitare cu character obligatoriu, au prioritate fata de dispozitiile contrare din legile interne, cu respectarea prevederilor actului de aderare ( alin. 2 ). Parlamentul, Presedintele Romaniei, Guvernul si autoritatea judecatoreasca garanteaza aducerea la indeplinire a obligatiilor rezultate din actul aderarii si din prevederile alin 2 ( alin. 4). Aceste obligatii au fost reafirmate si prin Legea nr. 157/2005 – de ratificare a Tratatului de aderare a Romaniei si Bulgariei la Uniunea Europeana.

In alta ordine de idei, Tribunalul retine ca in jurisprudenta Curtii de Justitie a Comunitatilor Europene s-a statuat, in mod constant, ca dreptul comunitar constituie o ordine juridical independenta – care are prioritate de aplicare chiar si in fata dreptului national ulterior ( a se vedea spre ex. decizia Curtii in cauza Costa/ Enel – 1964) ; totodata ca judecatorul national este obligat sa aplice normele comunitare, in mod direct, daca acestea contravin normelor interne, fara a solicita sau astepta eliminarea respectivelor norme pe cale administrative sau pe calea unei proceduri constitutionale ( a se vedea, spre ex. decizia Curtii in cauza Simmmenthal – 1976).

Inapoi